eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • Visualiseringer i læreprocesser
      • e-didaktik
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Introduktion
    • Konceptcertificeringen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
    • Arrangementer
  • Uddannelse
    • Uddannelse i digital læring
      • Tilmeld dig Uddannelsen i Digital Læring her
    • Metoder og modeller
    • Digitale test
    • Webinarer
  • Udgivelser
    • Websites
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • Visualiseringer i læreprocesser
      • e-didaktik
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Introduktion
    • Konceptcertificeringen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
    • Arrangementer
  • Uddannelse
    • Uddannelse i digital læring
      • Tilmeld dig Uddannelsen i Digital Læring her
    • Metoder og modeller
    • Digitale test
    • Webinarer
  • Udgivelser
    • Websites
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
Jan 23

Digitale eller fysiske læremidler – er det ikke ligegyldigt?

Den politiske debat om en ny digitaliseringsstrategi for undervisning har udviklet sig interessant – men er svarene de rigtige? På politisk plan drøftes i øjeblikket en ny digitaliseringsstrategi for uddannelsesområdet. Undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil udtalte i den forbindelse i den seneste forespørgselsdebat om emnet i Folketinget[1]: "på nogle af skolernes læringsplatforme og i de digitale…
  • January 23, 2020
Jan 16

VisuTip – Forbedring af fotos

Blot ved at kende nogle små digitale tips og tricks kan man som underviser hurtigt og nemt komme i gang med at visualisere sine læringsmaterialer. I en række blogindlæg præsenterer eVidenCenter nu nogle små visualiseringstips; eller VisuTips. I dette indlæg og videoklip vil du lære, hvordan du hurtigt kan forbedre…
  • January 16, 2020
Dec 16

VisuTip – fra blyant til skærm

Blot ved at kende nogle små digitale tips og tricks kan man som underviser hurtigt og nemt komme i gang med at visualisere sine læringsmaterialer. I en række blogindlæg præsenterer eVidenCenter nu nogle små visualiseringstips; eller VisuTips. I dette indlæg og videoklip vil du lære, hvordan du hurtigt kan få…
  • December 16, 2019
Dec 04

Mere klarhed over regler for fjernundervisning på AMU

I dette blogindlæg giver eVidenCenter et bud på, hvordan AMU-udbyderne i praksis kan overholde reglerne for fjernundervisning Med ministeriets nye videndelingsforum for VEU og den netop gennemførte ansøgningsproces til pulje til etablering af samarbejdsmodeller om digitale undervisningsforløb på VEU er der igen kommet fokus på mulighederne for at udbyde fjernundervisning…
  • December 4, 2019
Nov 07

Skærme gør eleverne til dårligere læsere – det kan der heldigvis gøres noget ved!

Løsningen på, at skærmlæsning forringer læseevnen, er ikke at forhindre skærmlæsning, men at lære eleverne at læse på skærm og støtte dem i denne læseform. En stor nyhed de seneste uger har været, at den øgede brug af skærme til læsning gør eleverne til dårligere læsere. Årsagen er offentliggørelsen af…
  • November 7, 2019
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 21

« Previous Page — Next Page »

Recent Posts

  • Hverken glorificering eller dæmonisering af e-læring er klogt! December 14, 2020
  • Forårets erfaringer med digitale læringsforløb skal i spil nu! December 1, 2020
  • Den hybride lærer – den fortsatte coronasituation stiller igen nye krav til lærerne! October 8, 2020
  • Den professionelle lærer skal også kunne træffe digitale valg! September 17, 2020
  • Balslevs fortsatte teknologikamp er dømt til at mislykkes August 18, 2020
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 9 | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238