Tilrettelæggelse af digital læring
På dette kursus får deltagerne gennem kompetenceudvikling i e-læringsdidaktik og didaktiske modeller muligheden for at udvikle et eksisterende undervisningsforløb til et digitalt læringsforløb. Udviklingen sker bl.a. på baggrund af den eDidaktiske overvejelsesmodel, med fokus på identificering af læringsmål, målgruppens forudsætninger, læringsformer og evaluering.
Formål
Kursets formål er, at deltagerne udvikler et digitalt læringsforløb som enten fjernundervisning eller blended learning på baggrund af en tilegnet viden om e-læring og didaktiske modeller.
Mål
Kursets mål er, at deltagerne opnår didaktiske kompetencer i tilrettelæggelse af digitalt medieret undervisning samtidig med, at de udvikler og/eller omlægger et undervisningsforløb til et digitalt læringsforløb.
Indhold
Kurset består to workshopdage med fremmøde, hvor der gennemføres et varierende udvalg af samarbejdsaktiviteter, oplæg, refleksionsøvelser og opgaver. Mellem de to workshops er der selvstændigt arbejde med virtuel vejledning fra kursets vejledere.
Deltagerne vil blive introduceret til forskellige begreber og forståelse omkring e-læringsdidaktik og digital læring (fjernundervisning). Deltagerne bliver introduceret til den eDidaktiske Overvejelsesmodel, som danner baggrund for udviklingen af et digitalt læringsforløb.
Målgruppe
Undervisere på Erhvervsuddannelser eller AMU.
Varighed
Kurset har et omfang på ca. 37 timers deltageraktivitet.