eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • Visualiseringer i læreprocesser
      • e-didaktik
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Certificeringsforløb
  • Uddannelse
    • Uddannelse i digital læring
      • Tilmeld dig Uddannelsen i Digital Læring her
    • Metoder og modeller
    • Digitale test
    • Webinarer
  • Udgivelser
    • Websites
    • Virtuel Undervisning
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • Visualiseringer i læreprocesser
      • e-didaktik
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Certificeringsforløb
  • Uddannelse
    • Uddannelse i digital læring
      • Tilmeld dig Uddannelsen i Digital Læring her
    • Metoder og modeller
    • Digitale test
    • Webinarer
  • Udgivelser
    • Websites
    • Virtuel Undervisning
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog

e-didaktik

Kursets varighed: 30 timer

Beskrivelse af kurses
eVidenCenters mest anvendte model er den eDidaktiske Overvejelsesmodel, og denne er omdrejningspunktet i dette kursus.
Kurset er et såkaldt Massive Open Online Course, som i denne sammenhæng betyder, at det er tilrettelagt fleksibelt med hensyn
til, at der kan være mange deltagere, som i fællesskab kan lade sig inspirere af hinanden. Kurset indeholder en række aktivitetsforslag
og materialer til arbejdet med den eDidaktisk Overvejelsesmodel.
En model udviklet af eVidenCenter sammen med en række aktører, som alle har bidraget til modellens kvalitet og praktiske anvendelse.
I kurset får du indgående kendskab til den eDidaktiske Overvejelsesmodel, som er et redskab til undervisere, der skal planlægge,
gennemføre og evaluere forløb med e-læring.

Kursets læringsmål
Når du har deltaget på kurset, kan du
• forstå og anvende den eDidaktiske Overvejelsesmodel
• vurdere din målgruppes forudsætninger for at indgå i forløb med e-læring
• organisere et forløb med e-læring
• skelne mellem forskellige e-læringsformer
• udarbejde en evalueringsplan til e-læringsaktiviteter og forløb
• argumentere for didaktiske valg i e-læringsaktiviteter og forløb.

Kursets målgruppe
Undervisere på ungdomsuddannelser samt korte og mellemlange videregående uddannelse

Yderligere information og tilmelding
Læs mere her.

  • Kursuskatalog
    • Læringsmål og styrket fjernundervisning
    • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
    • Udvikling og anvendelse af digitale test
    • Meningsfuld evaluering af undervisning
    • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
    • Organiser din undervisning med Blended Learning
    • Udvikling af e-læringsaktiviteter
    • Visualiseringer i læreprocesser
    • e-didaktik
  • Oplæg
    • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
    • Valg af fjernundervisning
    • eDidaktik
    • Digital dannelse
    • Visuel programmering
    • Blended Learning
    • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
    • Flipped Classroom
  • Workshops
    • eDidaktik
    • Flipped Classroom
    • Visuel Programmering
    • Læringsspil
    • Evaluering af læring og undervisning
    • Scribbles
    • Videoproduktion med smartphone
  • IT-parathedsundersøgelse
  • Priser
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 9 | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238