eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • Visualiseringer i læreprocesser
      • e-didaktik
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
  • Uddannelse
    • Uddannelse i digital læring
      • Tilmeld dig Uddannelsen i Digital Læring her
    • Metoder og modeller
    • Digitale test
    • Webinarer
  • Udgivelser
    • Websites
    • Virtuel Undervisning
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • Visualiseringer i læreprocesser
      • e-didaktik
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
  • Uddannelse
    • Uddannelse i digital læring
      • Tilmeld dig Uddannelsen i Digital Læring her
    • Metoder og modeller
    • Digitale test
    • Webinarer
  • Udgivelser
    • Websites
    • Virtuel Undervisning
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog

Visualiseringer i læreprocesser

Kursets varighed: 5 timer

Beskrivelse af kurses
Kursets fokus er at beskrive kvalificerede visualiseringer til læreprocesser.
Vi arbejder med styrker og svagheder ved de oftest benyttede modaliteter (foto, video, animationer mm.), når e-læringsmateriale
skal visualiseres. Vi fokuserer på de modaliteter, der egner sig bedst til e-læringsmaterialer. Visualiseringsmodellen præsenteres, og hvert
trin gennemgås med eksempler og henvisninger til en konkret case.
Undervejs gennemgår vi med udgangspunkt i din egen case overvejelser ift. praktiske eksempler, og vi diskuterer eventuelle alternative
visualiseringer.
Endelig gennemgår vi, hvordan man som underviser konkret kan arbejde med visualiseringer, og hvilke muligheder der findes.
Til sidst får du får mulighed for at arbejde med overvejelser om visualiseringer til dine egne faglige tekster.

Kursets læringsmål
Når du har deltaget på kurset, kan du
• arbejde med metoden til visualiseringsmodellen (visualiseringsdesign.dk)
• vurdere visualiseringer i forhold til en række principper, der har til formål at minimere den kognitive belastning under læreprocessen
• arbejde med udvikling af beskrivelser af visualiseringer, på hvilken baggrund egnede visualiseringer kan produceres på skolen – evt. støttet af en grafiker.

Kursets målgruppe
Undervisere på ungdomsuddannelser samt korte og mellemlange videregående uddannelser.

  • Kursuskatalog
    • Læringsmål og styrket fjernundervisning
    • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
    • Udvikling og anvendelse af digitale test
    • Meningsfuld evaluering af undervisning
    • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
    • Organiser din undervisning med Blended Learning
    • Udvikling af e-læringsaktiviteter
    • Visualiseringer i læreprocesser
    • e-didaktik
  • Oplæg
    • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
    • Valg af fjernundervisning
    • eDidaktik
    • Digital dannelse
    • Visuel programmering
    • Blended Learning
    • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
    • Flipped Classroom
  • Workshops
    • eDidaktik
    • Flipped Classroom
    • Visuel Programmering
    • Læringsspil
    • Evaluering af læring og undervisning
    • Scribbles
    • Videoproduktion med smartphone
  • IT-parathedsundersøgelse
  • Priser
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 9 | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238