eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • E-læring i praksis
  • Ydelser
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribes
      • Videoproduktion med smartphone
    • Kompetenceudvikling
      • Tilrettelæggelse af digital læring
      • Kollaborative aktiviteter
      • Datainformeret samarbejde mellem undervisere
      • Evaluering af digital læring
      • Digital pædagogik
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Uddannelse i digital læring
    • Læringsstilstest
  • Certificering af e-læringsforløb
    • Introduktion
  • Udgivelser
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • E-læring i praksis
  • Ydelser
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribes
      • Videoproduktion med smartphone
    • Kompetenceudvikling
      • Tilrettelæggelse af digital læring
      • Kollaborative aktiviteter
      • Datainformeret samarbejde mellem undervisere
      • Evaluering af digital læring
      • Digital pædagogik
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Uddannelse i digital læring
    • Læringsstilstest
  • Certificering af e-læringsforløb
    • Introduktion
  • Udgivelser
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog

Fjernundervisning – pædagogik og didaktik

Fjernundervisningen er for alvor ved at vinde indpas i det danske uddannelsessystem, og flere institutioner gør brug af fjernundervisning på deres uddannelser. Hvordan håndterer man, som underviser, den særlige disciplin at undervise online, samtidig med at man holder fast i det pædagogiske sigte og kvaliteten i undervisningen?

Dette oplæg omhandler netop den pædagogiske og kvalitetsmæssige dimension i fjernundervisningen. Du får kendskab til begrebet fjernundervisning, og til de potentialer og udfordringer, der knytter sig til fjernundervisning. Og du får inspiration til at arbejde med fjernundervisning med afsæt i pædagogiske og didaktiske overvejelser.

Målgruppe: Undervisere på erhvervsrettede uddannelser og universiteter.
Varighed: 1 time

  • Oplæg
    • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
    • Valg af fjernundervisning
    • eDidaktik
    • Digital dannelse
    • Visuel programmering
    • Blended Learning
    • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
    • Flipped Classroom
  • Workshops
    • eDidaktik
    • Flipped Classroom
    • Visuel Programmering
    • Læringsspil
    • Evaluering af læring og undervisning
    • Scribbles
    • Videoproduktion med smartphone
  • Kompetenceudvikling
    • Tilrettelæggelse af digital læring
    • Digital pædagogik
    • Evaluering af digital læring
    • Kollaborative aktiviteter
    • Datainformeret samarbejde mellem undervisere
  • IT-parathedsundersøgelse
  • Læringsstilstest
  • Uddannelse i digital læring
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 9 | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238