eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • E-læring i praksis
  • Ydelser
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribes
      • Videoproduktion med smartphone
    • Kompetenceudvikling
      • Tilrettelæggelse af digital læring
      • Kollaborative aktiviteter
      • Datainformeret samarbejde mellem undervisere
      • Evaluering af digital læring
      • Digital pædagogik
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Uddannelse i digital læring
    • Læringsstilstest
  • Certificering af e-læringsforløb
    • Introduktion
  • Udgivelser
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • E-læring i praksis
  • Ydelser
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribes
      • Videoproduktion med smartphone
    • Kompetenceudvikling
      • Tilrettelæggelse af digital læring
      • Kollaborative aktiviteter
      • Datainformeret samarbejde mellem undervisere
      • Evaluering af digital læring
      • Digital pædagogik
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Uddannelse i digital læring
    • Læringsstilstest
  • Certificering af e-læringsforløb
    • Introduktion
  • Udgivelser
  • Projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog

Flipped Classroom

Flipped Classroom er en ny undervisningsmetode, som gennem de sidste par år har fået mere og mere opmærksomhed blandt undervisere på flere forskellige uddannelsesniveauer i Danmark. Med udgangspunkt i en amerikansk undervisningsforståelse, forsøger metoden at nytænke en klassisk måde at se undervisning på, med lektier som forberedelse og undervisning som forelæsninger.

Men begrebet er, i en dansk kontekst, også fejlagtigt blevet opfattet som noget helt nyt og anderledes, ligesom der har været stort fokus på at bruge af videomediet i metoden.

Med dette oplæg vil vi forsøge at give et overblik over begrebet Flipped Classroom, og hvordan undervisningsmetoden kan blive inkorporeret på en værdifuld måde.  Underviserne får et overblik over begrebet Flipped Classroom, og inspiration til, hvordan de kan inkorporere Flipped Classroom i deres undervisning, på en e-Didaktisk og pædagogisk relevant måde.

Målgruppe: Undervisere i grundskolen, på erhvervsuddannelser og ungdomsuddannelser.
Varighed: 2 timer

  • Oplæg
    • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
    • Valg af fjernundervisning
    • eDidaktik
    • Digital dannelse
    • Visuel programmering
    • Blended Learning
    • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
    • Flipped Classroom
  • Workshops
    • eDidaktik
    • Flipped Classroom
    • Visuel Programmering
    • Læringsspil
    • Evaluering af læring og undervisning
    • Scribbles
    • Videoproduktion med smartphone
  • Kompetenceudvikling
    • Tilrettelæggelse af digital læring
    • Digital pædagogik
    • Evaluering af digital læring
    • Kollaborative aktiviteter
    • Datainformeret samarbejde mellem undervisere
  • IT-parathedsundersøgelse
  • Læringsstilstest
  • Uddannelse i digital læring
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 9 | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238