eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
May 11

Handlekompetence og bæredygtighed – en drivkraft for efteruddannelse!

Hvis VEU-systemet skal bidrage til bæredygtig omstilling, skal der udvikles nye undervisningsformater, hvor undervisningen opbygger deltagernes handlekompetencer i autentiske situationer. Det forudsætter virksomhedernes aktive medvirken samt mere fleksible rammer for tilrettelæggelse. Handlekompetencer er et begreb, der har været knyttet til bæredygtighedsområdet siden 90’erne, og som de seneste år har fået…
  • May 11, 2022
Mar 18

Informatikforståelse i bæredygtighedens tjeneste

Ungdomsuddannelsernes har en vigtig rolle i at bidrage til løsningen af klimaudfordringerne og den grønne omstilling gennem undervisningen. Det kan bl.a. underbygges ved at koble tværfaglighed i innovative, kreative og entreprenante læringsmiljøer med informatikforståelse, som samtidig kan motivere de unge for videreuddannelser, der er med til at styrke Danmarks position…
  • March 18, 2022
Sep 01

De digitalt innovative lærere vil bringe blended learning ind i fremtidens undervisning

60% af lærerne på ungdomsuddannelserne har taget digital læring til sig som en ny idé om pædagogisk praksis, som de vil realisere i form af blended learning. Dette påvises i en ny forskningsartikel udgivet i tidsskriftet LOM[1]. De såkaldt digitalt innovative lærere peger selv på, hvilke erfaringer der kan videreføres…
  • September 1, 2021
Aug 19

Der er behov for informatikforståelse på de merkantile ungdomsuddannelser

Informatikforståelse bør integreres i undervisningen på alle uddannelser og fag på de merkantile ungdomsuddannelser, så eleverne på et demokratisk og bæredygtigt grundlag kan forstå, påvirke og innovere informatik i forhold til det enkelte individ, virksomhederne og samfundet. Undervisningen bør endvidere give eleverne grundlag for overvejelse om mulig efter- eller videreuddannelse…
  • August 19, 2021
May 05

Bæredygtig og demokratisk digital læring?

Forleden stødte jeg på nogle overvejelser fra Professor Thomas Ryberg, Aalborg Universitet om digital læring og undervisning som industriel produktion eller som økologisk og bæredygtig. ”Hvad vil vi med digitaliseringen, og hvilke værdier vil vi basere den på? Tidsoptimere? Gøre uddannelse omkostningseffektivt? Skal de digitale systemer overvåge studerende for plagiat…
  • May 5, 2021
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 23

Next Page »

Recent Posts

  • Handlekompetence og bæredygtighed – en drivkraft for efteruddannelse! May 11, 2022
  • Informatikforståelse i bæredygtighedens tjeneste March 18, 2022
  • De digitalt innovative lærere vil bringe blended learning ind i fremtidens undervisning September 1, 2021
  • Der er behov for informatikforståelse på de merkantile ungdomsuddannelser August 19, 2021
  • Bæredygtig og demokratisk digital læring? May 5, 2021
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238