eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
Dec 01

Forårets erfaringer med digitale læringsforløb skal i spil nu!

Hvis digitaliseringen ikke skal gå i stå, skal ungdomsuddannelserne erkende, at den nye undervisningsvirkelighed kræver konstant omstilling. Derfor skal undervisningen fremover bygge på det bedste fra både traditionel undervisning og digital læring. Corona skaber stadig uro i undervisningen, og skolerne må indstille sig på, at det er den nye normal.…
  • December 1, 2020
Oct 08

Den hybride lærer – den fortsatte coronasituation stiller igen nye krav til lærerne!

Knap har vi overstået en lang periode med total nedlukning af den fysiske undervisning, før situationen igen stiller lærere og skoler overfor helt nye typer af udfordringer, der indebærer undervisningsformer, som kun ganske få i uddannelsessystemet har erfaringer med. I foråret skulle lærerne omstille sig til nødundervisning udelukkende baseret på…
  • October 8, 2020
Sep 17

Den professionelle lærer skal også kunne træffe digitale valg!

En fælles debatarena kan give en mere konstruktiv dialog om digital læring Coronakrisen afslørede, at debatten om brug af digital læring fortsat er påvirket af holdninger til teknologi og til ”modpartens” intentioner i højere grad end til muligheden for at anvende digital læring pædagogisk på linje med andre pædagogiske metoder.…
  • September 17, 2020
Aug 18

Balslevs fortsatte teknologikamp er dømt til at mislykkes

Balslev gør i Altinget[1] endnu et forsøg på at forsvare sin position som en af de førende modstandere af brugen af teknologi i undervisningen. Men Balslev forholder sig ikke til, at man kun kan vurdere effekten af digital læring, hvis man ser på alle de tre elementer, der har betydning,…
  • August 18, 2020
Aug 10

VisuTip – optagelse af læringsvideoer

Blot ved at kende nogle små digitale tips og tricks kan man som underviser hurtigt og nemt komme i gang med at visualisere sine læringsmaterialer. I en række blogindlæg præsenterer eVidenCenter nu nogle små visualiseringstips; eller VisuTips. I dette indlæg og videoklip vil du lære, hvordan du med 6 små…
  • August 10, 2020
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 23

« Previous Page — Next Page »

Recent Posts

  • Uden uddannelse ingen grøn omstilling December 2, 2022
  • Bæredygtig omstilling kræver livslang læring September 20, 2022
  • Handlekompetence og bæredygtighed – en drivkraft for efteruddannelse! May 11, 2022
  • Informatikforståelse i bæredygtighedens tjeneste March 18, 2022
  • De digitalt innovative lærere vil bringe blended learning ind i fremtidens undervisning September 1, 2021
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238