eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Kontakt
  • Blog

Om os

eVidenCenter arbejder for at højne fleksibiliteten og kvaliteten i uddannelsessystemet gennem udvikling og brug af e-læring. Et af vores kerneområder er at omsætte teori til praksis. Vi har et stærkt praksisorienteret fokus samtidig med, at vi inddrager resultater og viden fra forskningen som afsæt for vores aktiviteter. Afsættet for vores arbejde med og tilgang til e-læring er det pædagogiske og didaktiske udgangspunkt.

Det Nationale Videncenter for e-læring arbejder med en række forskellige forsknings-programmer indenfor e-læringspædagogik, kompetenceudvikling, uddannelsesudvikling, implementerings-strategier, videndeling, netværksdannelser, dokumentation og formidling. Programmerne undersøger, dokumenterer og udvikler viden indenfor disse områder, og udgør grundlaget for en række projekter. Projekterne nyttiggør den viden, der er udviklet på området, gennem en række tiltag, som er rettet mod forskellige uddannelsesområder.

Udover forskningsprogrammerne og de dertil knyttede projekter, udvikler og afholder e-VidenCenter desuden en række certificeringskurser rettet mod bl.a. formidlere, ledere, konsulenter og undervisere, der ønsker at anvende e-læring i deres praksis.

Hos os definerer vi e-læring som:

Læring, der er helt eller delvist medieret af digitale medier.

Ofte vælger undervisere og institutioner at anvende e-læring på baggrund af geografiske, økonomiske eller teknologiske omstændigheder. Hos eVidenCenter arbejder vi for, at e-lærings anvendelse også funderes i grundige didaktiske overvejelser, så den pædagogiske mér-værdi ved anvendelsen af e-læring bliver så stor som muligt. Akkurat, som det er tilfældet i planlægningen af en traditionel undervisning, er det vigtigt, at man forud for et forløb med e-læring, gør sig grundige overvejelser over hvorvidt og hvordan, e-læring kan bidrage positivt til læringen i netop dette forløb.

Til brug for en strukturering af de didaktiske overvejelser omkring planlægning, gennemførelse og evaluering af forløb med e-læring, kan man anvende den e-didaktiske overvejelsesmodel.

  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Kontakt
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238