eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog

eVidenCenters grundlag

Formål

Videncenterets formål er at etablere et regionalt og nationalt kraftcenter, der medvirker til at realisere visionen om livslang læring gennem større produktivitet, øget fleksibilitet og højere kvalitet ved anvendelse af e-læring i uddannelsessystemet.

eVidenCenter har særligt fokus på e-læring i en pædagogisk didaktisk praksis. Videncenterets formål søges nået gennem kompetenceudvikling, uddannelsesudvikling og -forsøg, implementeringsstrategier og forankring, videndeling, netværksdannelser, dokumentation og formidling. eVidenCenter vil regionalt og nationalt udvikle spidskompetencer i e-læring.

I undervisningssektoren etableres et fundament for en hurtig og effektiv kompetenceudvikling inden for e-læring af undervisere samt væsentlige innovationer af uddannelserne på e-læringsområdet. Derved vil også uddannelsernes deltagere udvikle e-læringsparathed i hidtil uset grad – fra grundskole til videreuddannelse.

Arbejde

Det Nationale Videncenter for e-læring forsøger konstant at være trendsættende inden for e-læring og at dele ud af sin ekspertise på området. Derfor er eVidenCenter garant for en høj grad af nytænkning og innovation i dets programmer og projekter, ligesom det er vigtigt for eVidenCenter løbende at kontrollere kvaliteten af dets produkter.

eVidenCenter lægger stor vægt på at samarbejde og videndele med andre aktører, og har gennem dets samarbejde med andre aktører opnået en høj grad af troværdighed.

eVidenCenters formål er at realisere visionen om livslang læring gennem større produktivitet, øget fleksibilitet og højere kvalitet ved anvendelse af e-læring i uddannelsessystemet. Videncenterets kernekompetencer er pædagogisk innovation med e-læring, og fokus er e-læring i pædagogisk og didaktisk praksis.

Denne tiltro til eVidenCenters arbejde er ikke en selvfølgelighed, og vi arbejder hele tiden hen imod, at blive bedre til det vi gør. Vi er derfor altid interesserede i at høre, hvad samarbejdspartnere og andre interessenter har at sige om vores produkter.

Værdier

– Praksisorienteret

– Faglig stolthed og integritet

– Tværfaglighed

– Kvalitetbevidste

– Fremtidsorienteret

– Rummelige

 

Mission

@ventures mission er gennem pædagogisk innovation med IT at skabe (e-)læring af højeste kvalitet hos vores samarbejdspartnere.

  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238