At få det bedste ud af virtuel undervisning: hvordan og hvorfor?
Online konference, 1. september, kl. 9-11.15
Denne formiddag kigger vi nærmere på, hvordan undervisning tilrettelægges og gennemføres på gymnasiet, ved at udnytte mulighederne for at gennemføre op mod 20% som virtuel undervisning.
Deltagere kan lade sig inspirere, når lærere fra Horsens HFogVUC, Learnmark og Silkeborg Gymnasium fortæller om bl.a. medier, værktøjer og arbejdsformer, som indgår i nye forløb med virtuel undervisning.
Vi kommer også godt omkring et vigtigt spørgsmål om, hvorfor virtuel undervisning er relevant på gymnasiet.
Gymnasieforsker Jesper Tække, Aarhus Universitet, præsenterer en ramme for didaktiske eksperimenter med virtuel undervisning.
Birgitte Vedersø, Gefion Gymnasium og Danske Gymnasier, løfter blikket og deler sit syn på, hvordan bl.a. elevernes digitale kompetencer kan være en problemstilling, vi skal løse for at få det bedste ud af virtuel undervisning.
Vi sætter god tid af til spørgsmål og input undervejs.
Baggrund
I RegionMidts udviklingsprojekt ”Fra nødundervisning til virtuel undervisning på gymnasierne”, har eVidenCenter og 20 gymnasielærere (1) tilrettelagt og afprøvet forløb med virtuel undervisning.
På konferencen vil lærere fra projektet fortælle om deres arbejde og om de pædagogiske mål og didaktiske overvejelser, der har vist sig at være værd at bygge videre på, efter at de fleste skoler heldigvis er genåbnet.
(1) College360/HHX, College360/HTX, Horsens HF&VUC, LearnMark, Mercantec, Randers HF&VUC, Silkeborg Gymnasium, Struer Statsgymnasium, Aarhus Business College, Aarhus Katedralskole