Balslev gør i Altinget[1] endnu et forsøg på at forsvare sin position som en af de førende modstandere af brugen af teknologi i undervisningen. Men Balslev forholder sig ikke til, at man kun kan vurdere effekten af digital læring, hvis man ser på alle de tre elementer, der har betydning,…
Aug
18
Aug
10
Blot ved at kende nogle små digitale tips og tricks kan man som underviser hurtigt og nemt komme i gang med at visualisere sine læringsmaterialer. I en række blogindlæg præsenterer eVidenCenter nu nogle små visualiseringstips; eller VisuTips. I dette indlæg og videoklip vil du lære, hvordan du med 6 små…
Aug
05
På Altinget har Balslev igen fået taletid[1] for sit teknologiske sortsyn. Balslev har gennemtravet en lang række rapporter og når frem til, at ”siden 1980’erne har den danske uddannelsessektor brugt enorme summer på ny teknologi. Formentlig til ingen verdens nytte”. Og det har han så skrevet en PhD over. Jeg…
Jun
24
Når 7 ud af 10 gymnasielærere vurderer at deres fag egner sig til Fjernundervisning i høj eller nogen grad og 8 ud af 10 giver udtryk for at de kan bruge coronanedlukningens erfaringer med fjernundervisning i deres undervisning fremover, så er det besynderligt at gymnasieformanden holder fast i sit dystopiske…
Jun
17
- men vi har fået et unikt erfaringsgrundlag for digital læring Det viser den aktuelle ”temperaturmåling” på nødundervisningen, som eVidenCenter og Tænketanken DEA har lavet på baggrund af svar fra knap 2.000 lærere og 13.000 elever på ungdomsuddannelserne[1]. Temperaturmålingen indikerer, at lærerne og skoleledelserne modtog ministeriets bekendtgørelse om nødundervisning…