eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
Aug 18

Balslevs fortsatte teknologikamp er dømt til at mislykkes

Balslev gør i Altinget[1] endnu et forsøg på at forsvare sin position som en af de førende modstandere af brugen af teknologi i undervisningen. Men Balslev forholder sig ikke til, at man kun kan vurdere effekten af digital læring, hvis man ser på alle de tre elementer, der har betydning,…
  • August 18, 2020
Aug 10

VisuTip – optagelse af læringsvideoer

Blot ved at kende nogle små digitale tips og tricks kan man som underviser hurtigt og nemt komme i gang med at visualisere sine læringsmaterialer. I en række blogindlæg præsenterer eVidenCenter nu nogle små visualiseringstips; eller VisuTips. I dette indlæg og videoklip vil du lære, hvordan du med 6 små…
  • August 10, 2020
Aug 05

Balslev fortsætter sin kamp mod vindmøller

På Altinget har Balslev igen fået taletid[1] for sit teknologiske sortsyn. Balslev har gennemtravet en lang række rapporter og når frem til, at ”siden 1980’erne har den danske uddannelsessektor brugt enorme summer på ny teknologi. Formentlig til ingen verdens nytte”. Og det har han så skrevet en PhD over. Jeg…
  • August 5, 2020
Jun 24

Digitalisering kan rigtigt udnyttet skabe øget læring

Når 7 ud af 10 gymnasielærere vurderer at deres fag egner sig til Fjernundervisning i høj eller nogen grad og 8 ud af 10 giver udtryk for at de kan bruge coronanedlukningens erfaringer med fjernundervisning i deres undervisning fremover, så er det besynderligt at gymnasieformanden holder fast i sit dystopiske…
  • June 24, 2020
Jun 17

Nødundervisningens største udfordring var trivslen

          - men vi har fået et unikt erfaringsgrundlag for digital læring Det viser den aktuelle ”temperaturmåling” på nødundervisningen, som eVidenCenter og Tænketanken DEA har lavet på baggrund af svar fra knap 2.000 lærere og 13.000 elever på ungdomsuddannelserne[1]. Temperaturmålingen indikerer, at lærerne og skoleledelserne modtog ministeriets bekendtgørelse om nødundervisning…
  • June 17, 2020
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • ...
  • 23

« Previous Page — Next Page »

Recent Posts

  • Bæredygtig udvikling bør have en central placering i VEU-trepart June 6, 2023
  • Danmarks undervisere er centrale i den grønne omstilling March 24, 2023
  • Uden uddannelse ingen grøn omstilling December 2, 2022
  • Bæredygtig omstilling kræver livslang læring September 20, 2022
  • Handlekompetence og bæredygtighed – en drivkraft for efteruddannelse! May 11, 2022
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238