eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Kontakt
  • Blog
Sep 20

Bæredygtig omstilling kræver livslang læring

Voksen- og efteruddannelsessystemet skal sikre, at voksne gennem livslang læring til enhver tid har den viden, færdigheder og kompetencer, der er nødvendige for samfundets omstilling til en bæredygtig udvikling. Sådan lyder det i kapitlet om Voksen- og efteruddannelse for bæredygtig udvikling, som netop er afleveret i rapporten På vej mod…
  • September 20, 2022
May 11

Handlekompetence og bæredygtighed – en drivkraft for efteruddannelse!

Hvis VEU-systemet skal bidrage til bæredygtig omstilling, skal der udvikles nye undervisningsformater, hvor undervisningen opbygger deltagernes handlekompetencer i autentiske situationer. Det forudsætter virksomhedernes aktive medvirken samt mere fleksible rammer for tilrettelæggelse. Handlekompetencer er et begreb, der har været knyttet til bæredygtighedsområdet siden 90’erne, og som de seneste år har fået…
  • May 11, 2022
Mar 18

Informatikforståelse i bæredygtighedens tjeneste

Ungdomsuddannelsernes har en vigtig rolle i at bidrage til løsningen af klimaudfordringerne og den grønne omstilling gennem undervisningen. Det kan bl.a. underbygges ved at koble tværfaglighed i innovative, kreative og entreprenante læringsmiljøer med informatikforståelse, som samtidig kan motivere de unge for videreuddannelser, der er med til at styrke Danmarks position…
  • March 18, 2022
Sep 01

De digitalt innovative lærere vil bringe blended learning ind i fremtidens undervisning

60% af lærerne på ungdomsuddannelserne har taget digital læring til sig som en ny idé om pædagogisk praksis, som de vil realisere i form af blended learning. Dette påvises i en ny forskningsartikel udgivet i tidsskriftet LOM[1]. De såkaldt digitalt innovative lærere peger selv på, hvilke erfaringer der kan videreføres…
  • September 1, 2021
Aug 19

Der er behov for informatikforståelse på de merkantile ungdomsuddannelser

Informatikforståelse bør integreres i undervisningen på alle uddannelser og fag på de merkantile ungdomsuddannelser, så eleverne på et demokratisk og bæredygtigt grundlag kan forstå, påvirke og innovere informatik i forhold til det enkelte individ, virksomhederne og samfundet. Undervisningen bør endvidere give eleverne grundlag for overvejelse om mulig efter- eller videreuddannelse…
  • August 19, 2021
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 24

« Previous Page — Next Page »

Recent Posts

  • Grøn AMU omstilling May 22, 2024
  • Alvorligt sprogligt udfordrede EUD-elever er fordoblet på 8 år – og er tilbage på niveauet før EUD-reformen January 17, 2024
  • Bæredygtig udvikling bør have en central placering i VEU-trepart June 6, 2023
  • Danmarks undervisere er centrale i den grønne omstilling March 24, 2023
  • Uden uddannelse ingen grøn omstilling December 2, 2022
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238