eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog

Meningsfuld evaluering af undervisning

Kursets varighed: 15 timer

Beskrivelse af kursus
På skoler og uddannelsesinstitutioner bliver der hvert år gennemført evalueringer af undervisningen. Kvalitetsrapporter bliver sendt
til lederne og behandlet i direktionen og bestyrelserne. I eVidenCenter har vi eksperimenteret med denne rituelle evalueringspraksis og
udviklet procesværktøjer, der skal gøre evalueringen mere meningsfuld for dem, der i sidste ende kan gøre mest ved kvaliteten:
underviserne og deres elever.
Du introduceres til en praksisorienteret evalueringsmetode, der fokuserer på dialogen om resultater fremfor indsamling og afrapportering af resultater.

Kursets læringsmål
Når du har deltaget på kurset, kan du
• Skelne mellem målsætning, undersøgelse, vurdering og opfølgning som fire separate led i en sammenhængende evalueringsproces
• anvende eVidenCenters procesværktøjer til at styrke evalueringsprocessens led i egen praksis
• reflektere over egen nuværende evalueringspraksis mhp. at kvalificere brugen af evaluering til gavn for undervisere og deres elever.

Kursets målgruppe
Undervisere, teams af undervisere og ledere med et pædagogisk ansvar.

  • Kursuskatalog
    • e-didaktik
    • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
    • Læringsmål og styrket fjernundervisning
    • Meningsfuld evaluering af undervisning
    • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
    • Organiser din undervisning med Blended Learning
    • Udvikling af e-læringsaktiviteter
    • Udvikling og anvendelse af digitale test
    • Skab bedre læring gennem visualisering
    • Virtuel undervisning på gymnasierne
  • Oplæg
    • Blended Learning
    • Digital dannelse
    • eDidaktik
    • Flipped Classroom
    • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
    • Valg af fjernundervisning
    • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
  • Workshops
    • eDidaktik
    • Evaluering af læring og undervisning
    • Flipped Classroom
    • Læringsspil
    • Scribbles
    • Videoproduktion med smartphone
    • Visualiseringer i læreprocesser
  • IT-parathedsundersøgelse
  • Priser
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238