eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Kontakt
  • Blog

Evaluering af læring og evaluering af undervisning

Hvad ønsker du at evaluere? Det spørgsmål er udgangspunktet for eVidenCenters workshops med praktiske vinkler på gennemførelse af evaluering.

Ønsker du eksempelvis at evaluere, om dine elever har forstået indholdet i læselektierne; eller, om de kan regnereglerne, som skal være på plads, inden de går videre til næste aktivitet? Så kan du benytte dig af muligheden for at teste dine elevers viden med digitale testopgaver.

Ønsker du i stedet at evaluere, om dine elever er i gang med, eller har udviklet kompetencer til, at indgå i offentlige debatter om etik og moral; eller til at påtage sig en stilling i erhvervslivet?Så kan du benytte dig af metoder, hvor du, på systematisk vis, indsamler viden, som du kan bruge til at vurdere kompetenceniveauet ud fra.

Ønsker du, som noget helt tredje at evaluere, om de aktiviteter, du som underviser har sat i spil, lever op til din hensigt? Hvad siger eleverne? Hvad siger du selv eller kollegerne? Og hvad kan du bruge svarerne til? Alt efter hvad du ønsker at evaluere, skal du kende til de grundlæggende skridt i evaluering og til de metoder og kategorier af metoder, der egner sig til specifikke sammenhænge.

Formålet med en workshop i evaluering er at give undervisere mulighed for at diskutere fordele og ulemper ved konkrete evalueringsmetoder, i forhold til egen praksis.

Målgruppe: Undervisere på ungdomsuddannelserne og AMU
Varighed: Halvdags workshop (4-6 timer)

  • Kursuskatalog
    • e-didaktik
    • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
    • Læringsmål og styrket fjernundervisning
    • Meningsfuld evaluering af undervisning
    • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
    • Organiser din undervisning med Blended Learning
    • Udvikling af e-læringsaktiviteter
    • Udvikling og anvendelse af digitale test
    • Skab bedre læring gennem visualisering
    • Virtuel undervisning på gymnasierne
  • Oplæg
    • Blended Learning
    • Digital dannelse
    • eDidaktik
    • Flipped Classroom
    • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
    • Valg af fjernundervisning
    • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
  • Workshops
    • eDidaktik
    • Evaluering af læring og undervisning
    • Flipped Classroom
    • Læringsspil
    • Scribbles
    • Videoproduktion med smartphone
    • Visualiseringer i læreprocesser
  • IT-parathedsundersøgelse
  • Priser
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238