eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog
eVidenCenter eVidenCenter
  • Ydelser
    • Kursuskatalog
      • Læringsmål og styrket fjernundervisning
      • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
      • Udvikling og anvendelse af digitale test
      • Meningsfuld evaluering af undervisning
      • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
      • Organiser din undervisning med Blended Learning
      • Udvikling af e-læringsaktiviteter
      • e-didaktik
      • Skab bedre læring gennem visualisering
      • Virtuel undervisning på gymnasierne
    • Oplæg
      • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
      • Valg af fjernundervisning
      • eDidaktik
      • Digital dannelse
      • Visuel programmering
      • Blended Learning
      • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
      • Flipped Classroom
    • Workshops
      • eDidaktik
      • Flipped Classroom
      • Visuel Programmering
      • Læringsspil
      • Evaluering af læring og undervisning
      • Scribbles
      • Videoproduktion med smartphone
      • Digitale test
      • Visualiseringer i læreprocesser
    • IT-parathedsundersøgelse
    • Priser
  • Certificering
    • Konceptcertificering
    • Certificeringsprocessen
    • Oversigt over certificerede e-læringsforløb
  • Uddannelse
    • Metoder og modeller
    • Webinarer
      • Fra nødundervisning til virtuel undervisning
  • Udgivelser
    • Virtuel Undervisning
    • Websites
    • Artikler
  • Projekter
    • Aktuelle projekter
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
  • Om os
    • eVidenCenters grundlag
    • Find medarbejder
    • Samarbejdspartnere
    • Kontakt
  • Blog

eDidaktik

Ofte vælger undervisere og institutioner at anvende e-læring på baggrund af geografiske, økonomiske eller teknologiske omstændigheder. Hos eVidenCenter arbejder vi for, at e-lærings anvendelse også funderes i grundige didaktiske overvejelser, så den pædagogiske merværdi ved anvendelsen af e-læring bliver så stor som muligt.

Akkurat som det er tilfældet i planlægningen af en traditionel undervisning, er det vigtigt at man, forud for et forløb med e-læring gør sig grundige overvejelser over, om og hvordan, e-læring kan bidrage positivt til læringen i netop dette forløb.

Du vil blive inspireret til at arbejde med eDidaktik i forbindelse med inddragelse af it i undervisningsmæssig sammenhæng.

Målgruppe: Undervisere i grundskolen, på ungdomsuddannelserne, på de erhvervsrettede uddannelser, samt på universitetsniveau.
Varighed: 1- 1,5 time

  • Kursuskatalog
    • e-didaktik
    • Lær at dokumentere dine kursisters læringsudbytte
    • Læringsmål og styrket fjernundervisning
    • Meningsfuld evaluering af undervisning
    • Online underviser-kursus: Styrk din online undervisning
    • Organiser din undervisning med Blended Learning
    • Udvikling af e-læringsaktiviteter
    • Udvikling og anvendelse af digitale test
    • Skab bedre læring gennem visualisering
    • Virtuel undervisning på gymnasierne
  • Oplæg
    • Blended Learning
    • Digital dannelse
    • eDidaktik
    • Flipped Classroom
    • Fjernundervisning – pædagogik og didaktik
    • Valg af fjernundervisning
    • Web 2.0 og kollaborative aktiviteter
  • Workshops
    • eDidaktik
    • Evaluering af læring og undervisning
    • Flipped Classroom
    • Læringsspil
    • Scribbles
    • Videoproduktion med smartphone
    • Visualiseringer i læreprocesser
  • IT-parathedsundersøgelse
  • Priser
eVidenCenter - Det nationale Videncenter for e-læring | c/o Aarhus Business College | Sønderhøj 28, 1. sal, A1.02. | 8260 Viby J | Tlf. 8936 3333 | CVR: 48 57 06 58 | EAN: 5798000554238